ابزارآلات موتوری
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1155
:: باردید دیروز : 724
:: بازدید هفته : 4380
:: بازدید ماه : 8892
:: بازدید سال : 46744
:: بازدید کلی : 1672644
ابزارآلات موتوری

دسته ابزارهای موتوری شامل ابزارهایی است که با سوخت بنزین کار می کنند و از برق یا انرژی دیگر استفاده نمی کنند. این ابزارها انرژی لازم برای شروع کار را با استفاده از سیستم سوخت رسانی قدرتمند فراهم می کنند. سوخت و اکسیژن در یک محفظه بسته به نام محفظه احتراق گرد هم می آیند و با هم واکنش نشان می دهند. در اثر احتراق، گازهای داغ پیستون را مجبور به حرکت می کند و انرژی لازم برای حرکت دستگاه را تامین می کند.

برای کارهایی که نیاز به توان بسیار بالایی دارند، استفاده از ابزاری که با قدرت سوخت سوزی کار می کند بهتر از استفاده از ابزار الکتریکی است برق و... قدمی ثابت در جهت افزایش قابلیت ابزار برای مصارف سنگین صنعتی برداشته اند. محصولات این دسته را توضیح می دهیم.

طبقه بندی بنزین و ابزار موتوری
اره برقی و لبه زن
بنزینی یا اره برقی ابزاری قدرتمند برای برش چوب و درختان می باشد اره برقی مجهز به کاربراتور برند ژاپنی WALBRO، زنجیر مدل OREGON آمریکا و سیستم استارت آسان می باشد.همچنین گاری های بنزینی این شرکت دارای تیغه برش دلتا به ضخامت 255 میلی متر، سیستم ضد لرزش موثر و سیستم استارت آسان می باشد. بنابراین کار با این ابزارها در دراز مدت کاربر را خسته نمی کند.

موتور الکتریکی
در مکان هایی که قطعی برق مکرر وجود دارد؛. استفاده از موتور الکتریکی یا ژنراتور ضروری است. ژنراتورها بخشی از ابزار موتوری و بنزینی هستند که موتورهای آن به دو دسته دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می شوند. شرکت آروا انواع موتور برق بنزینی را با قدرت های متفاوت برای پوشش نیازهای مختلف تولید کرده است.
ابزار تعمیر، باز و بسته کردن موتور خودرو
در این مقاله قصد داریم شما را با لوازم جانبی مد مورد نیاز برای تعمیر، باز و بسته کردن موتور خودرو که در واقع قلب هر خودرویی است آشنا کنیم. اما بیش از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که یک موتور از قطعات مختلفی ساخته شده است و به همین دلیل ابزارهای مختلفی لازم است که برای این قطعات مناسب باشد. در این مقاله تعدادی از آنها را به شما معرفی کرده ایم.

ابزار تعمیر موتور عمومی خودرو
به همین دلیل این نوع تجهیزات یکی از اصلی ترین تجهیزات تعمیراتی است که در هر کارگاه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و مطمئناً کاربرد هر کدام را می دانید.این موارد شامل موارد زیر است:

بک، حلقه، کلید تخت و فرانسوی
انواع پیچ گوشتی
انبر
دم باریک
انبر قفلی
چکش


ابزار تخصصی تعمیر خودرو
ابزارهای تخصصی دیگری نیز وجود دارند که همانطور که گفته شد مخصوص تعمیر قسمت های مختلف موتور هستند که در این قسمت به معرفی تعدادی از آنها پرداخته ایم. البته ممکن است لوازم دیگری نیز مورد نیاز باشد زیرا بستگی به نوع موتور دارد. در این صورت راه حل مراجعه به کاتالوگ های تعمیرات هر شرکت می باشد.

ابزارهای مخصوص زیادی برای باز و بسته کردن و تعمیر قسمت های مختلف موتور خودرو استفاده می شود. در زیر برخی از آنها آورده شده است:

آچار شمع: این کلید مخصوص برای باز و بسته کردن شمع موتور بسته به نوع آن استفاده می شود.
پایه نگهدارنده موتور: پایه هایی که موتور را نگه می دارند اشکال مختلفی دارند.
فنر جمع کننده سوپاپ: برای باز و بسته کردن سوپاپ های موتور برای خنثی کردن فشار فنر و خارج کردن آن پس از آزاد شدن استفاده می شود.این عمل به صورت دستی یا با نیروی پنوماتیک قابل انجام است.
شیر دوار: برای آب بندی شیرها باید در محلی تحت فشار چرخانده شوند که این عمل توسط شیر دوار انجام می شود.رینگ باز کن: برای بازکردن و برداشتن رینگ های پیستون استفاده می شود و در صورت استفاده از آن می توانید از شکستن رینگ ها جلوگیری کنید.
حلقه منیفولد: برای قرار دادن پیستون در سیلندر استفاده می شود.
قفل میل لنگ: در کنار فلایویل نصب می شود تا از چرخش میل لنگ روی بلوک جلوگیری کند.



تعداد بازدید از این مطلب: 159
برچسب‌ها: ابزارآلات موتوری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید